недеља, 23. фебруар 2014.

Majstore..Jel ima posla?

Uvazeno je misljenje mnogih da su taksisti lopovi,secikese,vacarosi..itd...Postoje i takvi,ali je mnogo veci broj postenih,vrednih ljudi koji rade na "ulici'' i po 12h dnevno da bi prehranili porodicu.

E taj vredni,posteni taksista upravo je tema ovog mog teksta.
Jel ste se nekada zapitali kako zivi?
Posle radnog vremena koje zapocinje u 7h ujutru taj taksista neprekidno krstari ulicama grada do 19h praveci pauze samo po taksi stanicama dok ceka u redu za sledecu voznju.To i nije zivot,ali porodica se mora prehraniti..Da li ste znali da jednom taksisti automobil nije osnovno sredstvo za rad?!?! 
A jel znate zasto?
 Ukoliko bi drzava taksistima priznala automobil kao osnovno sredstvo za rad morala bi da im daje "povlastice" pri kupovini rezervnih delova,goriva itd..tj.morala bi da im snizi pdv.Naravno drzava ne zeli to da uradi,ali zato redovno trazi da se izmiri porez na dohodak gradjana,pio,zdravstveno i doprinosi za nezaposlene.Ukupno negde oko 10.000 dinara mesecno/333 dinara dnevno.Dalje svaki taksista ima mesecne obaveze za clanstvo u taksi udruzenju u iznosu od 4500-8000 dinara mesecno/150-270 dinara dnevno u zavisnosti od udruzenja.Bolja udruzenja u kojima ima vise voznji tj.vise posla vise i kostaju,a ona sa manje posla kostaju manje.Uglavnom to je jos jedan trosak koji se mora platiti.Gorivo sa svim akcizama i pdv.om(posto automobil taksistima nije osnovno sredstvo za rad)na mesecnom nivou iznosi od 30.000-45.000 dinara mesecno/1000-1500 dinara dnevno.Amortizacija vozila iznosi izmedju 200 i 500 dinara dnevno u zavisnosti od starosti i modela vozila.Takodje mora oprati vozilo bar jednom nedeljno sto je trosak od oko 400 dinara ili ti 1600 dinara mesecno.Tu je jos i trosak registracije i osiguranja za putnike od oko 25.000 dinara(prosek) godisnje/2.083 dinara mesecno tj.oko 70 dinara dnevno.Naravno za 12h dnevno se mora nesto i pojesti,a recimo da je cifra koju cemo odvojiti za ishranu 200 dinara,to je jos oko 6000 dinara mesecno.Na to dodajte i po koju kaznu komunalne policije jer nije mogao propisno da se uparkira na taksi stanicu,usled manjka istih.Mozda i koju saobracajne policije zbog ne vezivanja pojasa.Takodje taksista treba da ima i plombiran taksimetar,a cena plombe je oko 1500 dinara i placa se godisnje,obavezan lekarski pregled koji se vadi svake tri godine i kosta u proseku oko 4000 dinara.Umalo da zaboravim i obaveznu godisnju klasifikaciju vozila,takozvani estetski pregled.Na tom pregledu taksisti odredjuju klasu vozila i odokativnom metodom pregledaju vozilo.Na tom pregledu taksista placa i naknadu za koriscenje taksi stajalista,a taj estetski pregled sa uputom iz APR.a taksistu kosta od 4500-7000 dinara u zavisnosti od klase kojoj pripada,a sam uput u APR.u kosta oko 1000 dinara.Takodje je veliki broj taksista u kreditu zbog neustavne odluke o Euro3 normi a prosecna rata kredita za npr.Daciu Logan je oko 14.000 mesecno/oko 500 dinara dnevno.Ovde necu navoditi troskove za Ratel,razne kablove koji cesto stradaju..itd..

Da rezimiramo.."Vredni"taksista dakle ima dnevni ''trosak''
-Za Porez i doprinose 333 dinara
-Za clanstvo u udruzenju 270 dinara
-Za potroseno gorivo 1500 dinara
-Amortizacija oko 400 dinara dnevno
-Kredit za vozilo oko 500 Dinara dnevno
-Hrana za 12h na "ulici" 200 dinara dnevno
-Dakle 3203 dinara dnevno da bi se krenulo u profit!
Naravno ovde nisu ukljuceni mesecni i godisnji troskovi koji su navedeni u tekstu iznad...
Pa majstore "Jel ima posla?"


Нема коментара:

Постави коментар